ХКП БРЕД: комунальна весна у розпалі

Повномасштабна війна загострила наше відчуття реальності й буднів, в яких живемо. За понад три роки досвіду виживання в умовах постійних повітряних тривог, руйнувань від ворожих шахедів і ракет, ми чіткіше усвідомлюємо, наскільки психологічно важливо почуватись у звичному комфорті: охайні вулиці, рівне дорожнє покриття, доглянуті зелені зони, ошатні тротуари і зупинки міського транспорту. Благоустрій твориться щодня і в цьому заслуга комунальників, зокрема й Хмельницького комунального підприємства з будівництва, ремонту та експлуатації доріг (ХКП БРЕД), яке є структурним підрозділом міської ради. Їхня праця не знає вихідних, бо трудяться щодня у будь-яку пору року. Звісно, працівники КП БРЕД навіть жартують, що у них є переваги: постійна робота на свіжому повітрі — у 40-градусну літню спеку і в зимові морози… Зазвичай, коли ранкове місто лише пробуджується, у працівників підприємства робочий день вже в розпалі: прибирають і ремонтують автошляхи, тротуари, зелені зони, вивозять сміття. Загалом у підпорядкуванні КП БРЕД — ціла низка об’єктів догляду: крім утримання доріг, тротуарів, світлофорних об’єктів, дорожники вкладають гарячий асфальт, очищають зливові колектори та утримують і ремонтують очисні споруди, розчищають шляхи й тротуари взимку від снігу, влітку поливають розпечений асфальт, виконують і поновлюють дорожню розмітку.

Навесні у підприємства роботи зазвичай багато: потрібно міські магістралі й території прилеглих сіл генерально прибрати після зими, а оскільки з весною помітно жвавішає життя на дорогах, то в КП БРЕД почали реалізовувати напрацювання європейських колег для убезпечення руху автомобілів і пішоходів. А ще почесна місія комунального підприємства — догляд і утримання в належному стані металевих конструкцій на Алеї Героїв, що на Проскурівській. Весна — час щорічного оновлення інсталяцій з портретами наших захисників.

Про те, чим живе сьогодні ХКП БРЕД, — у розмові з в.о. директора підприємства Віталієм ЗАСОРЕНКОМ.

Віталію Вікторовичу, рання цьогорічна весна вже пожвавила міське життя й активізувала діяльність комунальних служб, зокрема КП БРЕД, який широким фронтом займається благоустроєм: очищенням доріг та прилеглих до них території від бруду та пилу, оновленням дорожніх розміток, прибиранням зелених зон, обрізанням дерев… Які обсяги таких робіт, які ресурси і спецтехніка задіяні до весняного прибирання міста?

Із приходом весни основне навантаження припадає на дільницю по утриманню вулично-дорожньої мережі міста КП БРЕД, а саме на прибирання бруду, що накопичився під бордюром, на технічних тротуарах та осьових лініях доріг. Для прибирання у Хмельницькому задіяно 51 прибиральник, а в ОТГ 14 працівників КП БРЕД. Також для прибирання та вивезення бруду задіяні чотири підмітально-прибиральні машини та дві поливально-мийні, шість навантажувачів та десять самоскидів. Від початку березня вже вивезено приблизно 2000 кубічних метрів бруду.

Як відомо, під час воєнного стану скасовано заплановані капремонти об’єктів благоустрою, проте інфраструктура міста підтримується в належному стані уже понад три воєнних роки, попри зменшення фінансування з міського бюджету на соціальні програми. Яким чином, з яких ресурсів КП БРЕД здійснює необхідні ремонти, закуповує сучасну техніку, реалізовує намічені проєкти? Чи працює міжнародна донорська підтримка для підтримки виробничих потужностей підприємства?

Утримання інфраструктури міста в належному стані, закупівля нової комунальної техніки здійснюється за рахунок фінансування з міського бюджету із використанням лізингових програм.

Важливою ділянкою роботи підприємства є облаштування сучасних пішохідних переходів з так званими засобами заспокоєння руху, адже автомобільний потік на дорогах щороку стає інтенсивніший, відповідно має підвищуватись безпека учасників руху, зокрема пішоходів. Раніше ми знали лише про “лежачих поліцейських”. Тепер є “берлінські подушки” та інші засоби “приборкання” надмірної швидкості. На яких вулицях вже з’явились нові пристрої, як вони облаштовані? Де ще з’являться “заспокійливі” пішохідні переходи?

Так, для безпеки дорожнього руху, зокрема пішоходів, у Хмельницькому впроваджуються заходи заспокоєння руху, одним з яких є улаштування підвищених пішохідних переходів. Підвищені пішохідні переходи є більш ефективним рішенням, на відміну від світлофорних об’єктів, оскільки змушують водіїв знижувати швидкість, при цьому не створюючи затримки в русі. Такі пристрої, окрім зниження швидкості транспортних засобів, на відміну від звичайних пішохідних переходів, є більш зручними для пішоходів, особливо для маломобільних груп населення, тому що влаштовуються в рівень з тротуаром.

Підвищені пішохідні переходи, інакше названі як засоби заспокоєння руху, в місті вже облаштовані на вул. Панаса Мирного, в районі ДНЗ “Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг”, що також на Панаса Мирного, 5, спільно з велосипедним переїздом на вул. Козацькій, в районі будинку №54 на вул. Сковороди, поблизу гімназії №28 ім. В.Чорновола, на вул. Чорновола в районі зупинки громадського транспорту “Військовий шпиталь”, на вул. Зарічанській біля управління Національної поліції, на вул. Народної Волі, на вул. Будівельників біля УТОС, а також на вул. Проскурівській поблизу Привокзальної площі. Крім того, незабаром з’явиться ще один підвищений перехід. Вже розпочаті роботи із улаштування підвищеного пішохідного переходу на вул. Панаса Мирного в районі перехрестя з вулицею Залізняка (біля озера).

Інший спосіб стримування надмірної швидкості учасників руху, так звані “берлінські подушки”, тобто гумові дорожні пагорби, які забезпечують рівномірність транспортних потоків, підвищення безпеки руху та пропускної здатності доріг і вулиць, а також для примусу водіїв до руху з низькою швидкістю. Розміри конструкцій: довжина — 2 м, ширина — 1,8 м, висота — 7 см. Такі параметри, зокрема, дають можливість міському громадському транспорту проїжджати над гумовим пагорбом безперешкодно та безупинно. Загалом на міських дорогах буде шість таких “подушок”. Місця обирали не випадково, орієнтувалися на ділянки з найбільшою аварійністю. Три “подушки” вже встановлені минулого місяця на вул. Чорновола — біля заводу “Адвіс”, на Інститутській — поблизу ХНУ та на вул. Петлюри — біля школи №18. Це європейський досвід, який досить успішно працює. Планується ще на двох пішохідних переходах на вул. Заводській.

 

Зима залишила по собі традиційні ями на всіх автошляхах, особливо на дорогах зі щебеневим покриттям. Зокрема, таких шляхів найбільше по селах міської тергромади. Чи розпочалися вже ремонтні роботи і чи вистачає спецтехніки, матеріалів для ліквідації ямковості на дорогах?

Ремонти доріг зі щебеневим покриттям розпочаті як у місті, так і по селах тергромади. Протягом березня працівниками КП БРЕД було відремонтовано 3200 квадратних метрів щебеневого покриття. Роботи продовжуватимуться протягом року. Матеріалами та технікою наші служби забезпечені.

Війна внесла корективи в роботу вашого підприємства: це ліквідація наслідків ворожих повітряних атак. Як відомо, місто зазнало їх і в березні цього року. Вкотре постраждали не лише житлові будинки, а й об’єкти критичної інфраструктури, зокрема підпорядковані ХКП БРЕД. Які це об’єкти і що зроблено для ліквідації наслідків прильотів?

Об’єкти критичної інфраструктури, підпорядковані КП БРЕД, в березні цього року не постраждали. Проте працівники постійно залучаються до ліквідації наслідків ворожих атак у нашій громаді.

Хмельницький — молоде місто не лише за віком, а й за появою нових, молодих мікрорайонів, зокрема Озерної. Уже кілька років поспіль вулиця Кармелюка, на межі з вулицею Січових Стрільців залишається недобудованою, що створює проблеми як для транспортного руху, так і для пішоходів. Коли там з’явиться облаштована дорога?

Як уже відомо, капітальні ремонти на час дії воєнного стану не проводяться. Тому зараз проїзд зі щебеневим покриттям на цій ділянці підтримується поточними ремонтами.

І ще один об’єкт на Озерній, торік восени почалось спорудження нової водойми, також на вул. Кармелюка. Яким стане нове озеро на Озерній? Яка участь КП БРЕД у цьому екологічному проєкті? Які етапи робіт після вириття котловану під водойму, і коли розпочнеться наступний?

Через особливості рельєфу на цю ділянку стікають дощові води з великої частини мікрорайону. Тому проведено земляні роботи для спрямування цих дощових вод у діючу зливову каналізацію.

Нині суттєво зменшилась кількість працівників галузі критичної інфраструктури, які мобілізовані до лав Сил оборони. На жаль, чимало наших комунальників, захисників України, повернулись додому на щиті. Скільки ваших колег стали військовослужбовцями ЗСУ, боронять нашу Батьківщину від агресора? Водночас з’явилась потреба поповнення професійних кадрів на різних ділянках та об’єктах. І чи реально працює бронювання працівників вашого підприємства?

На даний час 14 працівників підприємства боронять нашу Батьківщину від агресора. Потреба поповнення професійних кадрів на різних ділянках дійсно є. Також підприємство має можливість бронювати своїх працівників, адже комунальний фронт також потребує професіоналів. І ми робимо все, аби нашими зусиллями наближати Перемогу, допомагати Українському війську і забезпечувати комфорт та процвітання нашого міста й громади.

Розмовляла Тетяна Слободянюк

Back to top button