Благоустрій твориться щодня

Комунальні блага стали настільки звичними, що багато хто не замислюється, якою важкою працею забезпечується стабільна робота комунальних підприємств міської інфраструктури. Зазвичай, коли ранкове місто ще прокидається, у працівників комунального підприємства з будівництва, ремонту та експлуатації доріг (КП БРЕД), яке є структурним підрозділом виконавчого комітету Хмельницької міської ради, робочий день уже в розпалі: прибирають автошляхи, тротуари, зелені зони, вивозять сміття.

Загалом у підпорядкуванні КП БРЕД — ціла низка об’єктів догляду: крім утримання автошляхів, тротуарів, світлофорних об’єктів, дорожники вкладають гарячий асфальт, очищають зливові колектори, утримують і ремонтують очисні споруди, розчищають шляхи й тротуари взимку від снігу, влітку поливають розпечений асфальт, виконують і поновлюють дорожню розмітку… Недарма кажуть, в якому стані дороги в місті — так воно й живе.

У березні КП БРЕД відзначило ювілей: 20-річчя від часу його створення після шляхової дільниці, яка входила в контору благоустрою Хмельницького міськкомунгоспу ще з 1950-х років. 20 років — це вже біографія, яка має історію, досвід, досягнення, стратегію, що вимагає сучасна міська інфраструктура.

Про те, як нині працює підприємство, — в інтерв’ю з в.о. директора КП БРЕД Віталієм ЗАСОРЕНКОМ.

Віталію Вікторовичу, яка структура підприємства нині, виробничі потужності, які послуги надаєте? Адже у 2020 році загальна мережа КП БРЕД збільшилась за рахунок приєднання до міської тергромади 24 сільських населених пунктів з їх дорогами, комунальними потребами та проблемами.

Вулично-дорожня мережа міста в цілому має протяжність 423,4 км, зокрема з асфальтобетонним покриттям 256,3 км та зі щебеневим покриттям 167,1 км. Підприємство складається зі спеціалізованої монтажно-експлуатаційної дільниці, дільниці з утримання вулично-дорожньої мережі міста, цеху підсобного виробництва та дільниць механізації й транспорту, виконробських бригад.

Основними напрямками діяльності підприємства є будівництво, реконструкція, капітальний та поточний ремонти дорожнього покриття, очищення колодязів, колекторів, прибирання вулиць, вивіз сміття, миття, знепилювання, розчищення від снігу вулиць, посипання їх піщано-соляною сумішшю, нанесення або поновлення дорожньої розмітки, обслуговування світлофорних об’єктів, заміна та утримання дорожніх знаків (за попереднім погодженням з управлінням Національної поліції), автопослуги, експлуатація й утримання очисних споруд.

Які потужності підприємства? Наш цех підсобного виробництва за одну зміну здатний виготовляти 300 тонн асфальтобетону. У квітні запустили асфальтобетонний завод після зимової перерви у виробничому сезоні ремонтів вулично-шляхової мережі.

Воєнний стан змусив переглянути структуру діяльності підприємства, чимало планів і проєктів довелося відкласти. Міський бюджет нині спрямований на пріоритетне завдання: забезпечення обороноздатності, постійна підтримка Сил оборони. Наскільки скоротилося фінансування з міського бюджету за час великої війни? Як вдається залучати кошти для діяльності виробництва, підтримки комунального господарства?

За останні два роки фінансування з міського бюджету скоротилося на 15%. Фінансування нашого підприємства відбувається з місцевого бюджету, а головним розпорядником коштів є департамент інфраструктури міста. Воєнний стан багато чого змінив в Україні в цілому і, безперечно, в діяльності й планах нашого підприємства. Але завдяки дружньому колективу та злагодженій роботі нам вдається щодня працювати та виконувати завдання, щоб робити наше місто чистішим, комфортнішим, безпечнішим та кращим.

Якщо раніше люди позитивно реагували на оновлення комунальної інфраструктури, зокрема дорожньої, то тепер навіть ремонт бруківки часто викликає обурення. Бо ж головне допомога ЗСУ. Але, з іншого боку, від вкритого ямами дорожнього і тротуарного покриття, не посипаних соляною сумішшю зимових шляхів і тротуарів, непрацюючих світлофорів, невивезеного вчасно сміття, забитої каналізації страждають люди, загалом місто. Які пріоритетні напрямки діяльності КП БРЕД реалізовуються і розвиваються, попри війну і її виклики?

Наше підприємство продовжує працювати за основними напрямками, які я озвучував раніше, вони всі залишаються пріоритетними. Єдине, що довелося відкласти, капітальні ремонти об’єктів дорожньої інфраструктури, всі вони зупинені через війну.

Як на діяльність підприємства вплинуло зростання цін на опалення, природний газ, електроенергію, паливно-мастильні матеріали, запчастини? Адже, за інформацією з медіа, в КП БРЕД до прибирання доріг і тротуарів міста узимку залучали понад 35 спецавтомобілів, до осінньо-зимового періоду підготували понад 800 тонн піщано-сольової суміші для обробки вулично-дорожньої мережі тощо. Крім того, взимку на вулиці міста вийшли нові спецмашини. Дорожники закупили вантажівки Ford місткістю 20 тонн, а також JAC, які перевозять до 6 тонн посипної суміші. Усі автомобілі оснащені електронними дозаторами. Тобто сніг на дорогах “дорогий”?

Немає жодної галузі, де б не вплинуло зростання цін на енергоносії, матеріали й запчастини. Відтак зростає собівартість виготовленої продукції. Але у зв’язку з тим, що вдалося оновити наш автопарк сучасними механізмами, які витрачають менше матеріалів безпосередньо на виконання тієї ж роботи, нам вдалося втримати вартість разового посипання, зимового утримання вулично-шляхової мережі. Втім на нашу діяльність впливає не лише підняття цін, але й погодні умови: якщо зима тепла, то відповідно і суміші висипаємо менше. Тому не можна однозначно стверджувати, що сніг “дорогий”.

Лиш минула календарна зима, дорожники взялись за весняні роботи. Які вони?

Найпершими весняними роботами є прибирання бруду під бордюрами, фарбування пішохідної та транспортної огорожі, нанесення/поновлення дорожньої розмітки, ліквідація аварійної ямковості… Крім виконання службових обов’язків, всі наші працівники брали участь у загальноміському місячнику з благоустрою і очищення територій.

Чимало висококваліфікованих працівників КП БРЕД нині воюють на передовій, також на фронті, в деокупованих регіонах працює ваша техніка. На яких ділянках найбільше відчутний брак спеціалістів і потужностей? Як поповнюєте кадровий потенціал і технічне забезпечення?

Так, звісно, багато наших колег нині на фронті, але підприємство і далі працює та виконує всі поставлені завдання. До того ж ми підтримуємо наших захисників закупівлею запчастин, ремонтом техніки та за можливістю закриваємо інші потреби військових. Так, брак спеціалістів відчутний, мабуть, у кожному підприємстві. Та ми надіємось на Перемогу, чекаємо на повернення усіх наших хлопців, які воюють, живими та неушкодженими. Ми постійно повідомляємо про вакансії на нашому підприємстві і відповідно запрошуємо охочих приєднатися до нашої дружньої команди, аби згуртовано працювати для забезпечення благоустрою міста щодня. Підприємство буде раде бачити людей, які поповнять наш кадровий потенціал.

Дякую за розмову і добросовісну працю вашого підрозділу у такий нелегкий час, за комфорт і чистоту нашого міста.

Розмовляла Тетяна Слободянюк

Back to top button