Мільйон переглядів в Інстаграм і ТікТок
17-річний Богдан Шевчук із Хмельницького, випускник всеукраїнських онлайн-курсів ХІТ (Хаб інклюзивного ТікТоку) для підлітків з інвалідністю, став популярним блогером у соцмережах і за час навчання в інклюзивному проєкті створив чимало цікавого і актуального відеоконтенту в Інстаграм і ТікТок. У підсумку Богдан має понад мільйон переглядів власного блогінг-контенту та чимало підписників.
Безкоштовний інклюзивний проєкт ХІТ стартував у жовтні минулого року за підтримки “ЮНІСЕФ Україна” в рамках кампанії “Діти як діти” і тривав три місяці. Проєкт створений уповноваженою Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’єю Герасимчук у партнерстві з ЮНІСЕФ. “Хаб інклюзивного ТікТоку дає можливість підліткам з інвалідністю проявитися, продемонструвати світу свої навички і таланти й реалізувати сміливу мрію — стати блогером. Людей з інвалідністю часто сприймають через призму жалю й співчуття, тому важливо наголошувати, що кожна дитина має свої хобі, емоції й мрії, а інвалідність — лише одна з мільйонів характеристик, а не визначальна риса”, — зазначила Дар’я Герасимчук. Ментори-експерти і куратори навчальних груп — відомі українські блогери, що стало важливою підтримкою, прикладом для дітей з інвалідністю, щоб вони публікували на платформах у мережі соціальний контент, показували свій приклад, як бути попри все популярними, не здаватися і йти до мети.
Для підлітків під час навчання організовували онлайн-лекції, офлайн-зустрічі, публікації відео, які створювали учасники проєкту на сторінках ЮНІСЕФ, а також подарунки від партнерів проєкту. За успішний рекламний ролик для партнера проєкту — Інтернет-магазину Rozetka та відео про безпечну поведінку в Інтернеті (понад півмільйона переглядів), Богдан Шевчук став призером. Відеоролик про безбар’єрність “Скажи свою непопулярну думку і тікай. Версія підлітка з інвалідністю” на аккаунті “ЮНІСЕФ” став ТОП-3 за залученістю серед всього регіону. А це понад 20 країн!
Богдан, старший син у багатодітній родині Шевчуків, має орфанне захворювання — м’язову дистрофію Дюшена, яку виявили лікарі, коли хлопчику було шість років. Він — єдина дитина в Хмельницькому з таким рідкісним діагнозом. Шлях, який пройшла їх родина, як каже мама Леся Шевчук, це шлях багатьох сімей, життя яких повністю змінює дитяча важка, невиліковна недуга. Саме материнство спонукало її, вчительку за фахом, стати громадською діячкою в сфері захисту прав дітей з інвалідністю, ініціаторкою розвитку інклюзивного світогляду суспільства. А прикладом такої цілеспрямованої активної позиції для Лесі Шевчук став її син Богдан.
Газеті “Проскурів” Богдан розповів, як став популярним блогером, як обирає актуальні і цікаві теми для відеоконтенту, які має захоплення і як реалізовує себе. “Я раніше мав сторінку в Інстаграм, викладав там фото своїх малюнків в жанрі аніме, відеоогляди моїх колекцій — потроху всього. Але було бажання краще вивчити особливості блогінгу, вміти обирати правильний контент. Тому подав заявку на онлайн-курси ХІТ, пройшов відбірковий конкурс і 8 листопада поїхав у Київ як учасник проєкту. Там ми познайомились з кураторами — відомими блогерами. Нам розповідали про ТікТок та Інстаграм. Потім протягом трьох місяців в онлайн-режимі щотижня відбувалися лекції з домашніми завданнями. Діти з різних регіонів України, понад 20 блогерів, серед яких і діти на кріслах колісних, з ДЦП, незрячі”, — поділився Богдан.
Учасників проєкту вчили, як правильно знімати, монтувати відео, робити освітлення, як користуватися камерою, боротися з хейтерами… Серед навчальних тем хлопець обрав безбар’єрність і власне творче хобі: створення аніме, яким захоплюється понад три роки, і чудово володіє його технікою, розуміє і відтворює його сенси як для себе, так і для підліткової та навіть дорослої аудиторії шанувальників аніме.
А ось висвітлювати соціальну тематику безбар’єрності в інклюзивному просторі синові допомагала мама Леся.
Про що хлопець розповідає у своїх відеороликах, зокрема з власного досвіду життя у кріслі колісному? “Це коли багато порогів, немає пандусів, неможливо потрапити в підземні переходи. Я це розміщаю в Інстаграм. Тема є актуальною для багатьох. Тому почали з’являтися перші вподобайки. У коментарях писали, що мої відео подобаються, що це правильно, і радили продовжувати знімати. Максимальна кількість переглядів під першим відео набрала понад 550 тисяч переглядів. Це надихало мене рухатися далі”.
До речі, відео Богдана є на лише на особистих сторінках у соцмережах. Вже перший соціальний ролик “П’ять думок про безбар’єрність” зарепостили в міжнародній організації ЮНІСЕФ. У ньому блогер розповідає, які насправді бар’єри доводиться долати в соціумі. “Безбар’єрність — це право, а не привілей. Це зручний доступ до інформації та послуг. Дехто думає, якщо людина не скаржиться, отже, все добре. А багато людей інвалідністю уникають місць, де їм незручно, замість того, щоб скаржитися”, — так коментував блогер свій сюжет. Це відео набрало 83 тисячі переглядів на сторінці ЮНІСЕФ.
За успішне виконання домашніх завдань з онлайн-курсу хмельничанин отримав подарунок від організаторів — набір блогера: відеокамеру, мікрофон, навушники і точковий світильник-кулю. Інклюзивний контент у юного інфлюенсера постійний, і це не про людей, зокрема підлітків з інвалідністю, яким доводиться долати бар’єри фізичні, а про всіх нас, які живуть у бар’єрах соціальних і ментальних стереотипів. Насправді ці бар’єри долати важче, ніж пороги, ями, круті сходи… У своїх відео блогер розповідає про себе: “Я вже закінчив 11 клас, люблю відкривати нові місця, люблю подорожі, вони дають мені натхнення для малюнків і вчать цінувати життя. Рибалка — ще одне моє хобі, бо вчить терпінню і дає можливість побути на природі. Я обожнюю фільми та атмосферу кінотеатру. Кожен фільм для мене — це подорож у нову реальність. Обожнюю нові страви і навіть сам їх готую. Це ще один спосіб проявити творчість. Я люблю малювати аніме. Це мій спосіб ділитися своїм життям, мріями і надихати інших”.
Саме творчою родзинкою стало захоплення аніме, яке Богдан освоїв самостійно і процес створення малюнків фіксує на відео, які викладає в мережу. “Почав знімати весь процес: від чистого аркуша — до готового малюнка. Робив це для себе. А коли став викладати в Інстаграм, почали звертатись підписники, робити замовлення. Вирішив спробувати”, — каже блогер.
Як розповіла Леся Олександрівна, підписники надсилають Богдану свої фото, і він, вмикаючи фантазію, робить за ними малюнки в стилі героїв аніме. Це в тренді, і в Богдана круто виходить. Процес створення одного малюнка триває, в середньому, два повноцінні дні. Це робота кропітка і вимагає багато зусиль і терпіння. Нині у Богдана є колекція з-понад сотні малюнків. Його улюблений герой аніме — Наруто, ніндзя-підліток з культового японського серіалу. Фактично, герої аніме живуть у душі кожної людини. “Аніме, з одного боку, фантастика, а з іншого, у ньому закладено багато сенсів. Це уявний світ, в якому реальні і уявні герої існують разом, в єдності”, — розповіла пані Леся.
На своїй сторінці в Інстаграм Леся Шевчук нещодавно написала: “Богдан — мій герой, мій незламний боєць. Він щодня доводить, що справжня сила — це не відсутність перешкод, а здатність долати їх. Кожна його усмішка, кожен маленький крок — це перемога над труднощами. Він не здається і не скаржиться, надихаючи й мене йти вперед, незважаючи ні на що… Кожна його перемога — це наша спільна сила, яку ми будуємо разом”.
Тетяна Слободянюк