«Розумні» зупинки думають: у Хмельницькому через проблеми з пальним збився графік руху маршруток

Сучасний дизайн з металевого каркасу та скляних стін, з боків — банери, а під дахом електронне табло. Такі  розумні  зупинки громадського транспорту в Хмельницькому почали встановлювати восени 2018-ого.Відтак хмельничани вже звикли, що на екрані табло висвітлюється   час прибуття на зупинку  і тролейбусів, і автобусів, і маршруток. Відстежувати  рух громадського транспорту міста можна   і в  спеціальному  додатку, встановленого на мобільний телефон. Відбувається це завдяки впровадженню GPS-навігації в транспортну мережу міста. Забезпечує її житомирське товариство “Дозор Україна”. Саме це підприємство за власні кошти й встановлювало “розумні” зупинки в Хмельницькому, а відтак інформація про рух транспорту в реальному часі потрапляє на табло.  Після повномасштабного вторгнення система «Дозор» дала збій. Одна з причин фінансова, кажуть в управлінні транспорту.

«За  обслуговування GPS перевізники  мають щомісяця платити  компанії «Дозор Україна”, а вони  не мали  на це коштів.  Приміром  з  одного підприємства вимпускалось 60-70- транспортних засобів, а по суті на підприємстві знаходилось 120 одиниць транспорту.Тобто платити за програмне забезпечення транспорту, який не виходить  на маршрут було не вигідно», –  каже  в.о. начальника управління транспорту та зв’язку  Хмельницької міськради Сергій Шепурев. Зараз додалась ще одна проблема –  пальне.

« Щоб вийти на маршрут, водії маршруток стоять  у черзі  за пальним на АЗС  по  3, а то й по 5  години, а система «Дозор» таких пауз у русі не розуміє, оскільки  транспорт має працювати за маршрутом,  який прописаний  у програмі  компанії «Дозор».  Як тільки транспор сходить з маршруту  – впродовж  п’яти  хвилин програма збивається.  Тому в  сьоьгоднішніх умовах при проблемах із пальним ми не можемо забезпечити  автоперевезення за стабільним  графіком», –  зазначає посадовець.

Відтак  поки що на табло  і в мобільному додатку можна відстежити тільки рух тролейбусів  –   вони графіків дотримуються . Автотранспорт, за словами Сергія Шепурева,  підключать до системи  після того, як  стабілізується ситуація з пальним.

Наразі  зараз  перевезення пасажирів у Хмельницькому забезпечують 75 тролейбусів і  майже 200 маршруток.

Back to top button