У Хмельницькому може здорожчати проїзд у громадському транспорті
Пальне за талонами, величезні черги, захмарна ціна та відсутність її на табло. Так сьогодні виглядають АЗС в хмельницькому. А ще обмежений відпуск бензину активізував спекулянтів, які, маючи доступ до потрібних джерел, продають пальне “з під поли”, а дехто продає просто місце в черзі або й навіть талони, мабуть, забувши, що в країні війна. Маємо це розуміти, адже проблема з пальним виникла в Україні через ворожі обстріли нафтобаз, блокаду портів, ракетні удари по Кременчуцькому нафтопереробному заводу. Окрім цього, до війни постачання йшло переважно з Росії, Білорусі та морем. Зараз ці канали заблоковані російськими військовими кораблями, і нафтопродукти завозять через західний кордон бензовозами та залізничними цистернами.
Втім, ситуація з дефіцитом нафтопродуктів буде покращуватися, запевнив український уряд. Обсяги імпорту бензину та дизпалива вже збільшені в п’ять разів, порівняно з тим, як це було раніше. Тож паливо буде, питання лише у його вартості, адже в тому самому уряді вирішили її не регулювати. Водночас очікувана ціна за 1 літр пального буде за півсотні гривень. І тут вже почали переживати й ті, в кого немає автомобіля, адже від ціни пального залежатиме й ціна продуктів, і вартість проїзду в громадському транспорті. Хмельничани вже навіть спрогнозували ціну. Не виключає підвищення вартості проїзду в громадському транспорті й міський голова Олександр Симчишин. Про це він сказав в ефірі місцевого телеканалу. Щоправда, мова не йшла про конкретні дати та цифри, було лише припущення, що ціни на проїзд переглядатимуть вже після того, як бензину не бракуватиме і ситуація з пальним стане стабільною.
Наразі міський голова зазначив, що електротранспорт у Хмельницькому з початку війни працює в звичному для підприємства режимі, за тими ж маршрутами, як і до війни. А ось приватні перевізники вихід громадського транспорту на маршрути скоротили.
“Нам вдається утримувати діючий тариф коштом дотації з міського бюджету. На цей рік передбачено близько 12 мільйонів гривень для приватників перевізників та 120 мільйонів гривень — для “Електротрансу”. Якщо вартість пального буде 50-60 грн/л, тоді об’єктивно доведеться підіймати вартість проїзду”, — сказав міський голова.
Так, дійсно, фактор, який вплине на вартість пального, вагомий, але все це , як завжди, буде за рахунок доходів тих, хто користуватиметься тим чи іншим громадським транспортом і тих, окрім пенсіонерів, хто й надалі їздитиме безкоштовно, заробітну плату ніхто не підвищуватиме. Але скаржитися в той час, коли ллється кров на сході, падають бомби, гинуть діти, ніхто не має права. Будемо більше ходити пішки та їздити на велосипедах, а відтак будемо здоровішими.
Ольга Сєргєєва