Вимушено і тимчасово

У Хмельницькому пільговиків просять оплачувати проїзд у комунальних автобусах.

Після ракетного обстрілу 22 березня на маршрути у Хмельницькому виходить майже втричі менше тролейбусів. 25 березня на міські маршрути виїхали 24 тролейбуси, хоч у будні дні їх планова кількість зазвичай була приблизно 70. Щоб компенсувати нестачу тролейбусів, на їхні маршрути вивели 12 комунальних автобусів. А за відсутності у цьому транспорті валідаторів хмельничанам, які мають е-квитки, доводиться оплачувати проїзд готівкою, причому майже вдвічі дорожче, ніж у тролейбусах. Оплачувати поїздки просять також пільговиків та власників проїзних.

За словами директора Хмельницького комунального підприємства “Електротранс” Сергія Бобуха, робота автобусів для підприємства затратніша, саме тому тимчасово платити просять усіх пасажирів. “Видатки на обслуговування автобусів в рази вищі, ніж на тролейбуси. Механізму компенсації повної оплати поки що немає, тому ми вимушені звертатись до хмельничан, щоб вони оплачували проїзд у повному обсязі. До п’ятниці, сподіваємося, тема оплати проїзду в громадському транспорті пільговими категоріями населення буде знята повністю. Ми не змушуємо платити: такої норми, щоб когось змусити з пільговиків платити, у нас немає, але має бути людське розуміння ситуації”, — зазначив посадовець.

Звісно, на таку ситуацію пільговики й ті, хто придбав тролейбусні проїзні на березень, зреагували по-різному, тому в салонах комунального транспорту виникли суперечки між пасажирами та кондукторами. Галина, пасажирка сьомого тролейбусного маршруту, розповіла журналістам Суспільного: “Підійшла кондукторка і сказала оплачувати проїзд. Я відповіла, що в мене є тролейбусний проїзний, і якщо тролейбус зараз не ходить, то чому не можна скористатись комунальним автобусом? Адже він рухається маршрутом 7-го тролейбуса. Кондукторка нічого мені не сказала, і я так і не зрозуміла, обов’язково платити чи ні”.

У деяких автобусах контролери більш говіркі і пояснюють, що пенсіонери, пільговики та власники проїзних дійсно можуть користуватися транспортом без оплати. Однак, якщо хмельничани мають можливість заплатити, їх просять це робити. “Ми не силуємо нікого, лише просимо”, — розповіла одна з кондукторок журналістам.

До слова, з 26 березня на маршрути заплановано випустити до 50 одиниць тролейбусів — вдвічі більше, ніж у попередні дні. Але оплачувати проїзд, щоб підтримати транспортну галузь міста, чи відстоювати свої права на пільгу — це справа особиста. Просто не забуваймо: війна не знає пільг.

Вікторія Катрич

Back to top button