“Я — Ветеран”: безбар’єрні соціальні послуги для захисників

У Хмельницькому запрацювали три кабінети “Я — Ветеран” на базі громадських приймалень управління праці та соціального захисту населення. Їхня мета — підвищити рівень соціального захисту ветеранів війни через онлайн-контроль за реалізацією їхніх прав та гарантій. Фахівці, які працюють у новостворених кабінетах, допомагають ветеранам війни отримати необхідну підтримку та повну інформацію для їхнього повернення в цивільне життя і вирішення соціальних та побутових питань. За два тижні послугами кабінетів скористались майже 300 учасників бойових дій та ветеранів російсько-української війни.

Кабінети функціонують за принципом кейс-менеджменту, тобто надаємо всю інформацію, де людина може отримати ту чи ту послугу. Крім прийому офлайн, у нас працюють телефонна та онлайн консультації. Щодня багато дзвінків. Робота кабінетів дуже актуальна”, — розповіла завідувачка сектору прийому громадян управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради Оксана Шутюк. Наразі там надають 9 соціальних послуг, а працюють кабінети за адресами громадських приймалень управління праці та соціального захисту населення на вул. Інститутській, 18; вул. Перемоги, 10 Б; вул. Шевченка, 99. Записатись на консультацію можна за посиланням на сайті управління соцзахисту.

Такі соціальні консультації край важливі для ветеранів та військовослужбовців, адже виснажливі марафони по службових кабінетах задля отримання довідок, консультацій тощо стали для багатьох ветеранів справжнім випробуванням і приниженням в чергах, особливо це важко тим, хто повернувся з фронту з інвалідністю, втратив здоров’я. Хмельничанин Володимир у лютому 2023 року отримав важке поранення у боях на Херсонському напрямку. Він — доброволець, воював з березня 2022-го. Нещодавно отримав статус ветерана війни та інвалідність ІІ групи. Звернувся до кабінету “Я — Ветеран” на вул. Інститутській, 18, аби оформити соціальні пільги. “Я побував у багатьох кабінетах, було так, й що зривався через те, що нерідко службовці у кабінетах ставились брутально, часто по-хамськи. А сьогодні зайшов у цей кабінет — усмішки привітні, мені службовці почали показувати і роз’яснювати, які варіанти допомоги можу обрати”, — розповідає ветеран.

Матеріальну допомогу для продовження лікування оформляє інший ветеран — Володимир Островський, учасник бойових дій з 2015 року. У 2023-му отримав важке поранення, але займається волонтерством у ГО “Справа Кольпінга в Україні”. Після одужання знову збирається на фронт. “Як у 2015 році я одягнув військову форму, так її й не знімаю. Не бачу себе поза військом. Після поранення лікувався в шпиталі довго, зараз потребую матеріальної допомоги на оздоровлення, потрібно ще долікуватися”.

В усіх кабінетах створені умови для безбар’єрного доступу, для зручності можна набрати необхідну послугу через термінал в громадських приймальнях. Раніше різні соціальні послуги військові отримували на різних локаціях в управлінні соцзахисту і в ЦНАПі. Наразі все можна отримати за принципом “Єдине вікно”, звернувшись до кабінету “Я — Ветеран”. Усі фахівці пройшли курси кейсменеджменту та перекваліфікацію в Києві. Щодня консультують як військовослужбовців, так і їх родичів. “Військовослужбовці в нас обслуговуються поза чергою, для них також можливість онлайн-запису, — каже Оксана Шутюк. — На всіх трьох локаціях працює електронна черга, є можливість взяти квиток на прийом онлайн на сайті за посиланням. Також є локація скан-кодів за принципом “Єдиного вікна”, тому перенаправлення відбувається на місці і повна консультація теж на місці. Це і є наша перевага”.

Серед найзапитуваніших послуг оформлення пільг на оплату житлово-комунальних послуг. “Якщо, наприклад, учасник бойових дій чи ветеран одружений, відповідно надає свідоцтво про одруження, паспортні дані дружини і свої, реквізити банку, якщо є діти неповнолітні, то вони долучаються. Якщо проживають з батьками, то батьки пенсійного віку чи на інвалідності також мають право бути в синовій пільзі”, — розповіла головна спеціалістка загального відділу праці та соцзахисту населення Тетяна Дичаківська.

Які послуги можна отримати в кабінетах “Я — Ветеран”? Це встановлення статусу особи з інвалідності внаслідок війни, видача посвідчення/довідок, продовження строку дії посвідчення; встановлення статусу учасника війни, видача посвідчення; безоплатне спорудження надгробка на могилі померлої (загиблої) особи, яка має особливі заслуги; встановлення статусу постраждалого учасника Революції Гідності, видача посвідчення; встановлення статусу члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війна та члена сім’ї загиблого (померлого) захисника чи захисниці України, видача посвідчення/довідки, продовження строку дії посвідчення; прийняття рішення про проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу; призначення одноразової грошової допомоги у разі інвалідності волонтера унаслідок поранення, отриманого під час надання волонтерської допомоги; призначення одноразової грошової допомоги членам сім’ї, батькам та утриманцям волонтера, загиблого (померлого) внаслідок поранення, отриманого під час надання волонтерської допомоги.

Прийом у кабінетах “Я — ветеран” здійснюється щодня, окрім вихідних.

Тетяна Руса

Back to top button