Все про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Будуючи вільний та комфортний соціальний простір, ми створюємо безбар’єрну країну з новим форматом моделі суспільства. Тож бізнес в Україні продовжує працювати, створюючи надійний плацдарм для зміцнення економічного фронту. В умовах воєнного стану з огляду на необхідність забезпечення достовірності відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців (ФОП) та громадських формувань, Постановою КМУ від 6 березня 2022 року №209 “Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану” реалізовано можливість проведення найбільш нагальних реєстраційних дій та встановлено особливості їх проведення.

Бізнес в своїй діяльності стикається з потребою проведення державної реєстрації створення, припинення та внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юросіб, ФОП та громадських формувань. Така потреба може виникати з цілого ряду причин: необхідність зміни керівника або підписанта юридичної особи; потреба у зміні місцезнаходження юридичної особи та місце проживання фізичної особи-підприємця; потреба у зміні видів економічної діяльності; потреба у зміні інформації про здійснення зв’язку та інше.

В цьому аспекті, особливо в умовах воєнного стану в державі, надважливим постає функціонування механізму спрощення процедури, шляхом створення онлайн-режиму, яка дозволить уникати бюрократичних процесів та оформлювати документи без зайвих паперів та черг до держустанов. Нині працює онлайн-сервіс з автореєстрації та автоприпинення через портал “Дія”. Тут можна зареєструвати: юридичну особу — товариство з обмеженою відповідальністю, яка діє на підставі модельного статуту, а також вибрати спрощену систему оподаткування та подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ); перехід юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту; фізичну особу-підприємця та обрати загальну чи спрощену систему оподаткування; зміни до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про ФОП; припинення ФОП.

Але не всі реєстраційні дії щодо субєктів господарювання можна вчинити через портал “Дія”, тому основні функції у сфері реєстрації покладені на відповідні органи місцевого самоврядування, органи нотаріату та юстиції. Виконанням покладених на місцеве самоврядування повноважень щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців займається відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, який входить до складу управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради. Основними завданнями відділу є забезпечення реалізації державної політики у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, формування та ведення Єдиного держреєстру юросіб та ФОП.

Сергій Гончар

Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Соборна, 16 та надає адміністративні послуги, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування та фізичних осіб-підприємців.

Сергій ГОНЧАР, начальник управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради

Back to top button