Як нова копійка: в Хмельницькому майстри зі студентами капітально відремонтували старий тролейбус

КП «Електротранс» презентувало капітально відремонтований тролейбус. Це вже  восьмий тролейбус, якому підприємство, починаючи з 2016 року, дало нове життя. Але якщо раніше  до ремонтних робіт   доводилось залучати  підрядників, то впродовж останніх років, абсолютно всі  роботи  підприємство виконує власними силами, залучаючи до модернізації тролейбусного парку студентів ВПУ №11. На  базі нової навчально-виробничої ділянки підприємства вони   здобувають професію  “Рихтувальник кузовів”. Відтак  всього за три місяці тролейбусу, який відкатав вже понад 30 років, продовжили життя мінімум на 12 років. Виглядає  він як нова копійка, а головне, що за усіма технічними характеристиками, не поступається новому.

За словами директора КП «Електротранс» Сергія Бобуха,  під час ремонту замінили пневмосистему відкривання дверей. Встановили сучасну інформаційну систему, провели капітальний ремонт всіх основних вузлів та агрегатів, зокрема тяговий двигун, компресорний агрегат. Повністю  з нового металу переварили кузов, замінили всю електропроводку, сидіння та композитні матеріали салону, а також  перевели освітлення на сучасні LED-технології.

«На 95 відсотків  отримуємо повністю новий продукт . Робимо це своїми силами, робимо це відносно дешево. Тобто весь цей ремонт  обійшовся  приблизно в  мільйон гривень. Це в 10-12 разів дешевше ніж  купувати новий тролейбус. І робимо це, навчаючи учнів»,  – зазначив міський голова Олександр Симчишин.

Нагадаємо, з  2016 року КП «Електротранс»  за кошти місцевого бюджету  закупило 32  тролейбуси . Зараз місто планує за кредитні та грантові кошти  придбати  ще  40  нових тролейбусів. За словами міського голови, це дасть змогу випускати  на маршрути Хмельницького  щодня  100  тролейбусів. Також  підприємство  модернізувало систему телемеханіки  на  десяти тягових підстанціях. На це з бюджету Хмельницької громади було спрямовано  2,5 мільйона гривень. Це дозволить   в автоматичному режимі обслуговувати підстанції, повністю контролюючи  напругу, а відтак  оперативно реагувати  на будь-які аварійні ситуації.

 Ольга Сєргєєва

Back to top button