Пенсійний фонд відповідає
— Мені 21 рік, отримував пенсію по втраті годувальника за батька-військового. У червні померла мама. Чи продовжать мені виплату пенсії, якщо цьогоріч я закінчив навчання у виші?
— Відповідно до Закону України від 09.04.1992 №2262-XII “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” діти-сироти мають право на пенсію в разі втрати годувальника до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні. З урахуванням зазначеної норми виплата призначеної пенсії по втраті годувальника має продовжуватись до досягнення віку 23 роки.
— Отримала на роботі одноразову матеріальну допомогу на оздоровлення. Чи врахують її до сукупного доходу сім’ї при призначенні субсидії?
— Під час обчислення житлової субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід домогосподарства. До сукупного доходу включаються: заробітна плата; грошове забезпечення військовослужбовців; пенсія; стипендія, крім соціальної, яка надається дітям-сиротам, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа; соціальні виплати, зокрема й пільги на оплату комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу; допомога по безробіттю, інші страхові виплати; грошові перекази, отримані із-за кордону; дивіденди від цінних паперів; інші доходи, а також кошти, отримані особою від оренди землі, продажу майна тощо.
Водночас допомога, компенсація, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності і є одноразовою та отримана протягом одного календарного року, до середньомісячного сукупного доходу домогосподарства не враховується (п. 7 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 22.07.2020 №632).
— Підприємство під час оцифрування трудової книжки працівника помилково прикріпило сканкопії трудової книжки іншої людини (у працівників однакові прізвища). Як виправити помилку?
— Відповідно до п. 6 Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, ФОП, фізособи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 12.03.2021 №11-1, якщо електронний запис про трудову діяльність створено з помилками та відправлено до Фонду, формується новий електронний запис. Тобто страхувальнику необхідно повторно сформувати та подати виправлені відомості про трудові відносини працівника (сканкопію трудової книжки, яка належить саме цьому працівнику).
За інформацією ГУ ПФУ у Хмельницькій області