З чим хмельничани зверталися до міської влади у 2024 році
У системі захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, комунікації влади і громади важливе значення має реалізація права на звернення, що закріплене статтею 40 Конституції України.
Відповідно, забезпечення цього права є важливим напрямком діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Хмельницької міської ради, підприємств, установ, організацій міста. Загалом, за 2024 рік до Хмельницької міської ради надійшло 20898 звернень, що на 5757 звернень більше, ніж у 2023 році.
Найбільше хмельничани подали письмових звернень — 97,3% (20336 звернень) від загальної кількості. Аналізуючи статистику письмових звернень, спостерігається їх збільшення на 27,8% або 5662 звернення у порівнянні з 2023 роком. Тенденція до збільшення числа звернень спостерігається і серед усних звернень. Протягом 2024 року опрацьовано 562 звернення, що на 95 більше, ніж за період 2023 року (467 звернень). Натомість кількість колективних звернень зменшилася на 30,7% — 74 звернення (у 2023 році — 315 звернень).
Зверталися мешканціі міської територіальної громади в основному з питань соціального захисту, земельних відносин, архітектури та житлово-комунального господарства. У Хмельницькій міській раді підрахували кількість позитивно вирішених звернень: 15200 або 72,7 % загальної кількості. Це високий показник. Міським головою особисто опрацьовано 15325 звернень, що становить 73,3% загальної кількості їх надходження. Лідерство займають питання соціального характеру. Збільшення кількості надходжень таких звернень відбулося на 37,5% або 5904 звернення (2023 р. – 9816 звернень, 2024 р. – 15720 звернень).
Насамперед, це питання: надання одноразової матеріальної допомоги учасникам бойових дій, пораненим, членам сімей загиблих, зниклих безвісти та полонених, ветеранам війни та особам з інвалідністю внаслідок війни, внутрішньо переміщеним особам, іншій категорії населення, яка її гостро потребує; надання пільги на житлову послугу учасникам бойових дій або особам, які беруть безпосередню участь у бойових діях; здобуття вищої освіти або перекваліфікація учасників бойових дій; призначення та отримання усіх видів соціальної допомоги; надання соціального житла, продуктових наборів і засобів гігієни для ВПО; проведення капітальних ремонтів для пільгової категорії населення; встановлення факту постійного догляду за пільговою категорією населення; встановлення лічильників для виміру об’єму води та об’ємних витрат газу соціально вразливим категоріям населення; компенсація за житлову площу; відновлення та призначення житлової субсидії на житлово-комунальні послуги та інші.
Особистий прийом веде міський голова Олександр Симчишин
Фото з архіву редакції
Упродовж 2024 року на адресу керівництва міської ради надійшло 1535 звернень від мешканців територіальної громади, які порушували питання земельних відносин. Це на 562 звернення або 36,6% більше, ніж за минулорічний період (у 2023 році — 973 звернення). В основному, це питання: надання земельних ділянок для індивідуального будівництва житла, гаражів, садівництва, городництва та ведення ОСГ; продовження дії договорів земельних ділянок; надання дозволів на розроблення технічної документації із землеустрою та її затвердження; видачі будівельних паспортів, містобудівних умов та обмежень для проєктування об’єктів будівництва; встановлення меж земельних ділянок в натурі;
– узаконення самочинного будівництва; оформлення паспортів прив’язки тимчасових споруд; погодження зовнішньої реклами, знесення самовільно встановлених гаражів, шлагбаумів, огорож на території ОСББ тощо.
Перший у цьому році телефонний прийом веде заступник міського голови Микола Ваврищук
Найактуальнішими питаннями у сфері житлово-комунального господарства у 2024 році (1525 звернень, що на 562 звернення або 22,8% менше, ніж за аналогічний період 2023 року) були: обслуговування та утримання будинків і прибудинкових територій; проведення ремонту підвальних приміщень для облаштування у них укриття; участь у Програмі співфінансування робіт з поточного ремонту, заміни окремих віконних та дверних блоків у під’їздах багатоквартирних житлових будинків; виплат грошової компенсації за житло власникам під час безкоштовного проживання внутрішньо переміщених осіб; ремонту ліфтів, які вийшли з ладу внаслідок перепаду напруги; ремонту та відновлення пошкодженого існуючого покриття доріг та тротуарів; належного забезпечення тепло-, газо-, водо-, електропостачанням у житлових будинках; обстеження зелених насаджень та омолодження дерев; впорядкування стоянки транспортних засобів у дворах житлових будинків, встановлення відповідних дорожніх знаків; перенесення контейнерних майданчиків та утримання їхньої території у належному санітарному стані; улаштування технічних засобів дорожнього регулювання, встановлення обмежувальних дорожніх знаків, оглядових дзеркал.
У міській раді приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни, учасники бойових дій, особи з інвалідністю, родини загиблих, безвісти зниклих і полонених, вимушено переміщені особи, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та першочергової підтримки.
Для оперативного реагування на звернення громадян та повного інформування мешканців територіальної громади з питань функціонування міського господарства регулярно проводяться прямі телефонні лінії “Міська влада відповідає” за участю керівництва міської ради та виконавчого комітету. За результатами проведення 24 таких ліній зареєстровано 190 звернень від жителів громади. Усі звернення своєчасно розглянуті, заявникам надані конкретні обґрунтовані відповіді.
Також у звітному періоді проведено 28 особистих прийомів громадян у різних мікрорайонах міста та старостинських округах за участю керівництва міської ради. Загалом, за результатами проведення особистих прийомів зареєстровано 372 звернення від мешканців громади. Жодне звернення не залишилося поза увагою керівників міста. Заявники отримали чіткі обґрунтовані відповіді на порушені ними питання у терміни, передбаченні чинним законодавством.
У 2024 році на адресу керівництва міста надійшло 293 запити на публічну інформацію. Усі запити якісно опрацьовані, запитувачі отримали повні та обґрунтовані відповіді у встановлені чинним законодавством терміни.
Ще однією формою діалогу між владою і громадою є функціонування порталу “Електронні петиції”. Протягом звітного періоду до міської ради надійшло 17 петицій, з яких: 2 петиції набрали 500 та більше голосів і були розглянуті на засіданні виконавчого комітету міської ради, 9 петицій розглянуто, як колективні звернення, тому що вони не набрали необхідну кількість голосів; 5 петицій відхилено, так як вони не відповідали основним вимогам Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Хмельницькій міській раді; ще одна петиція – в процесі розгляду. Усі петиції опрацьовано належним чином. Результати розгляду електронних петицій оприлюднено на порталі “Петиції” офіційного сайту міської ради.
Велику популярність у хмельничан набуло функціонування розділу “Електронні звернення”. За звітний період зареєстровано та опрацьовано 4601 електронне звернення. Така форма співпраці передбачає можливість візуалізувати наявну проблему за допомогою фото чи відео та звернутися до влади для її вирішення, не виходячи з дому. Більшість порушених питань вирішено позитивно
За інформацією Хмельницької міської ради