“Передайте за проїзд” уже не пройде
З 15 липня перевезення пасажирів та їх багажу у міському електричному транспорті буде здійснюватися з безготівковою оплатою проїзду — виключно за допомогою автоматизованої системи обліку оплати проїзду City Card. Про це йдеться у повідомленні на сайті Хмельницької міської ради.
Власне, про цілковитий перехід на безготівковий розрахунок в комунальному електротранспорті ще з березня цього року повідомляє у соцмережах керівництво ХКП “Електротранс”. Які ж способи оплати на валідаторах стануть доступними з 15 липня для пасажирів?
Як зазначено в інформації ХКП, провалідувати проїзд можна чіпованою банківською карткою; електронним квитком нового та попереднього операторів; згенерованим електронним квитком в мобільному застосунку City Card; за допомогою Apple Pay та Google Pay.
А поповнення коштів на електронному квитку здійснюється в мобільному застосунку CityCard; на веб-порталі CityCard.net; через термінали продажу та поповнення електронних квитків.
Нагадаємо, безготівковий проїзд у тролейбусах з допомогою е-квитка і валідаторів у Хмельницькому започаткували 1 липня 2022 року, перехід із паперових на електронні проїзні квитки розпочався у вересні того ж року. Тоді для проїзду в тролейбусах запровадили картки оранжевого, салатового та чорного кольорів — для школярів, пенсіонерів і дорослих, а також запустили додатки для відстеження поїздок “Хмельницький щодня новий” і “Електронний квиток”. Тендер на впровадження і обслуговування системи тоді виграла компанія “ГЕРЦ”. А з 1 березня 2023 року у тролейбусах Хмельницького запрацював новий оператор електронного квитка City Card Khmelnytskyi, який виграв тендер з-поміж трьох учасників конкурсу. Тоді у громадському транспорті встановили по три валідатори, аби пасажири спробували в тестовому режимі розраховуватись за проїзд електронним квитком.
Як ми писали вище, фізичні картки е-квитка старого формату у хмельницьких тролейбусах залишаться дійсними. Ті, хто поки не має фізичного е-квитка, але мають бажання отримати, наразі можуть його купити в офісі нового оператора (Соборна, 71). Також протягом березня-квітня у місті встановили термінали, які видають пластикові картки. А от щоб оформити пільговий е-квиток, замість центрів соціального захисту тепер необхідно звертатися в офіс компанії CityCard.
Оскільки безготівкові нововведення для багатьох ще залишаються проблемними, зокрема, у коментарях на сторінці “Електротрансу” люди часто запитують, як скористатись тролейбусам людям, які на один день приїхали до міста чи вперше користуються цим видом транспорту?
Ці нез’ясовані моменти пасажирам роз’яснюватимуть контролери в салонах. Для цього 10 липня в офісі підприємства для контролерів провели тренінг на тему доброзичливого спілкування з пасажирами міських тролейбусів і автобусів. Непрості часи, які переживаємо вже тривалий час, не минають безслідно і впливають на наш внутрішній стан. І якщо пасажири можуть дозволити собі проявити якісь негативні емоції, то обов’язок контролерів — бути чемними, спокійними і стриманими. Але й ми, пасажири, маємо розуміти просту річ: пасажирські перевезення містом — це не те, що береться нізвідки і коштує ніскільки. Організація таких перевезень — то праця багатьох людей, і цю працю в кінцевому підсумку оплачують пасажири, для яких і організовані міські перевезення.
Тетяна Руса