У холоди дороги ремонтують холодним способом
Найчастіше асфальтування проїздів, вулиць, дворів навколо будівель відбувається гарячим способом. На відміну від холодного асфальту, гарячий використовується за призначенням в певну пору року. Низька температура згубно позначається на якості асфальтованої гарячим методом ділянки. Тому асфальтування доріг у Хмельницькому цим методом проводиться виключно при плюсовій температурі і мінімальній вологості для забезпечення найбільш якісного покриття. З настанням холодів ремонти доріг з гарячим асфальтом зупиняються, але комунальне підприємство по будівництву та ремонту доріг (КП БРЕД) і взимку підтримуватиме належний стан доріг. Та вже застосовує інші технології.
Зокрема, ямковий ремонт працівники підприємства проводять холодним асфальтом у вигляді готової до застосування суміші, яка містить в’яжучі, такі як бітум або інші полімери, що дозволяє зв’язуватися і твердіти при контакті з повітрям. Це робить його зручним для швидкого ремонту дорожнього покриття. “Однією з основних переваг холодного асфальту є те, що він може використовуватися в різних кліматичних умовах та не потребує спеціалізованого обладнання або високих витрат на підготовку”, — кажуть у комунальному підприємстві.
Для ямкового ремонту дорожники застосовують причіпну ремонтну машину Bagella. В якості матеріалу беруть старий відфрезований асфальтобетон, який заздалегідь підготовляють. Зокрема його повторно розігрівають з додаванням невеликої кількості нового бітуму до температури 130°С та вже після цього вкладають у ями. Роботи за допомогою цієї дорожньо-ремонтної установки можна виконувати навіть при температурі до мінус 10°С.
Однак у КП БРЕД переконані, що застосування обох цих технологій обмежене для невеликих ремонтів та тимчасових рішень. Для більших проєктів використовується традиційний гарячий асфальт, який забезпечує більш довговічне та надійне — покриття.
Жанна Бойчук